גואטמלה – טרק האקטטנגו

הר הגעש אקטננגו הוא אחד היעדים המובחרים בגואטמלה. זהו הר געש לא פעיל שמתנשא לגובה של טיפ טיפה פחות מ-4,000 מטר גובה.
הטיפוס עליו הוא בעצם בשביל תצפית מהממת על הר געש אחר בשם ׳הר-געש פואגו׳ (volcán fuego) שהוא הר געש פעיל שכל הזמן מתפרץ ופולט עשן ולבה, מחזה מיוחד מאוד!

באנטיגואה סגרתי את הטרק בסוכנות נסיעות קטנה במחיר של 275 קצאל שזה 35 דולר.
אחרי נסיעה של שעה בערך התחלנו לטפס מגובה של 2,300 מטר עד לבייס קאמפ בגובה 3,500 מטר. הטיפוס ארך בערך 4 וחצי שעות.
בבייס קאמפ קר מאוד אז שתינו תה חם, אכלנו ארוחת ערב וחיכינו לחושך כי אז התצפית על הלבה מטורפת לגמרי כמו שאפשר לראות בסרטון.
את הלילה העברנו באוהלים והיה קררררר מאוד.
מה שהיה ממש מגניב זה שכל הלילה היו התפרצויות וחלקן היו ממש חזקות ברמה שהאדמה מתחתינו ממש רעדה.
בבוקר קמנו בשעה 4:00 וטיפסנו לפסגה לגובה של כמעט 4,000 מטר לראות את הזריחה.
היה שם כל כך קר שבקושי יכולתי להוציא את הידיים מהכיסים ולצלם.
משם חזרנו לבייס קאמפ לתה וארוחת בוקר ובערך בשעה 8 התחלנו לרדת. הירידה חזרה לקחה משהו כמו 3 וחצי שעות ומשם נסיעה חזרה לאנטיגואה.

טיפים:
הטיפ הכי חשוב!!! אם אתם לא לחוצים בזמן תבדקו מזג אוויר ותנסו לצאת בזמן שאין גשם ויש שמיים בהירים, זה שווה אפילו המתנה של כמה ימים באנטיגואה.

קחו ביגוד חם! קפוא למעלה ברמות מטורפות.

קחו בדיוק מה שנחוץ לכם ולא יותר מזה כי העליה לא קלה בכלל וחבל לסחוב משקל מיותר.

אם אתם מעוניינים לחסוך בעלויות אז חבל לסגור דיל ב-50 או 60 דולר. אני שלמתי 35 דולר והייתי ממש מרוצה מהמדריך, מהאוכל, מהציוד ומכל השאר.

זהו להפעם, ואם אתם בגואטמלה אני ממליץ בחום לצאת לטיפוס הזה.
טיפסתי הרבה הרים אבל אף פעם לא עמדתי כל כך קרוב ללוע של הר געיש פעיל, חוויה נדירה ביותר 🌋